FIFE forums

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

FIFE 0.4.0 has been released on 15th of January, 2017!

Author Topic: City builder  (Read 4246 times)

LordBadrang

• Newbie
    • View Profile
City builder
« on: September 28, 2010, 11:40:44 am »

bonjour à toutes et à tous et desolé de ne pas ecrire en anglais, je suis francophone.
je cherche à créer un jeu de gestion de ville assez facilement et j'aimerai savoir si fife pourrait m'aider à en fabriquer un avec peu de langage mais un peu quand même pour apprendre.
Bien à vous ;)
« Last Edit: September 29, 2010, 08:28:54 am by LordBadrang »

TAbracadabra

• Newbie
  • ATDAlpha - Developer/Project Manager/...
    • View Profile
    • AITech Solutions - We're here to help you Succeed!
Re: Cuty builder
« Reply #1 on: September 29, 2010, 12:53:01 am »

Hmm,

French eh?

Bonjour et bienvenue !!

Here is bablefish xlate if it helps:

hello with all and all and sorry not to write in English, I am French-speaking. I seek to rather easily create a play of management of city and j' will like to know if fife could m' to help to manufacture one with little language of them but a little nevertheless to learn. Yours sincerely Wink

lol wink

Anyway,

Cuty builder, FIFE may be good for you if you are looking at a 2d (+) iso engine.
The FIFE client API uses the Python scripting language which, IMO, is easy to use, powerful and easily self documenting.

As FIFE is foremost designed with flexibility in mind it can be adapted to suit your needs.

You might want to check out some of the other games that are based on FIFE:

http://wiki.fifengine.net/FIFE-based_games

Maybe reply back with more detail on what you wish to accomplish and we can provide further insight and direction.

Babelfish English to French of the above:
clin d'oeil de lol Quoi qu'il en soit, Le constructeur de Cuty, FIFRE peut être bon pour vous si vous regardez un 2d (+) moteur d'OIN. Le client api de FIFRE se sert du langage scripting de python qui, OMI, est facile à utiliser, puissant et facilement autoexplicatif. Car le FIFRE est premier conçu avec la flexibilité à l'esprit il peut être adapté pour adapter à vos besoins. Vous pourriez vouloir vérifier certains des autres jeux qui sont basés sur le FIFRE : http://wiki.fifengine.net/FIFE-based_games Peut-être la réponse en arrière avec plus de groupe sur ce que vous souhaitez accomplir et nous peut fournir davantage de perspicacité et de direction.

tout le meilleur,

Tim
« Last Edit: September 29, 2010, 01:16:16 am by TAbracadabra »
Tim

LordBadrang

• Newbie
    • View Profile
Re: Cuty builder
« Reply #2 on: September 29, 2010, 04:14:13 am »

Hmm,

French eh?

Bonjour et bienvenue !!

Here is bablefish xlate if it helps:

hello with all and all and sorry not to write in English, I am French-speaking. I seek to rather easily create a play of management of city and j' will like to know if fife could m' to help to manufacture one with little language of them but a little nevertheless to learn. Yours sincerely Wink

lol wink

Anyway,

Cuty builder, FIFE may be good for you if you are looking at a 2d (+) iso engine.
The FIFE client API uses the Python scripting language which, IMO, is easy to use, powerful and easily self documenting.

As FIFE is foremost designed with flexibility in mind it can be adapted to suit your needs.

You might want to check out some of the other games that are based on FIFE:

http://wiki.fifengine.net/FIFE-based_games

Maybe reply back with more detail on what you wish to accomplish and we can provide further insight and direction.

Babelfish English to French of the above:
clin d'oeil de lol Quoi qu'il en soit, Le constructeur de Cuty, FIFRE peut être bon pour vous si vous regardez un 2d (+) moteur d'OIN. Le client api de FIFRE se sert du langage scripting de python qui, OMI, est facile à utiliser, puissant et facilement autoexplicatif. Car le FIFRE est premier conçu avec la flexibilité à l'esprit il peut être adapté pour adapter à vos besoins. Vous pourriez vouloir vérifier certains des autres jeux qui sont basés sur le FIFRE : http://wiki.fifengine.net/FIFE-based_games Peut-être la réponse en arrière avec plus de groupe sur ce que vous souhaitez accomplir et nous peut fournir davantage de perspicacité et de direction.

tout le meilleur,

Tim

Thanks Tim

rivon

• Newbie
    • View Profile
Re: City builder
« Reply #3 on: September 30, 2010, 10:50:53 am »

Oui, FIFE pourrait t'aider à créer ce jeu... Je te souhaite bonne chance ;)

LordBadrang

• Newbie
    • View Profile
« Reply #4 on: October 08, 2010, 11:27:57 am »

Oui, FIFE pourrait t'aider à créer ce jeu... Je te souhaite bonne chance ;)
Merci à toi

LordBadrang

• Newbie
    • View Profile
« Reply #5 on: December 26, 2010, 09:05:01 am »

J'aimerai surtout savoir si je peux créer un City-Builder grace a FIFE avec le MOINS POSSIBLE de langage de programmation.
Si, parmis les fonctionalités de FIFE, il y avait un editeur de City Buider?

mvBarracuda

• Administrator
  • Sr. Member
  • *
    • View Profile
« Reply #6 on: December 26, 2010, 11:41:46 am »

Nope, you won't be able to create a city builder game with FIFE if you have just minimal programming knowledge. You either have to wrap your head around Python or C++ to create a game with FIFE. Python is surely easier for beginners, so I would propose to look into this option. In case you don't want to learn a full featured programming language, I propose to rather do some research on easier to use game creation tools. They are better suited for beginners.

LordBadrang

• Newbie
    • View Profile
« Reply #7 on: December 26, 2010, 01:06:01 pm »

Nope, you won't be able to create a city builder game with FIFE if you have just minimal programming knowledge. You either have to wrap your head around Python or C++ to create a game with FIFE. Python is surely easier for beginners, so I would propose to look into this option. In case you don't want to learn a full featured programming language, I propose to rather do some research on easier to use game creation tools. They are better suited for beginners.
Merci, dis-m'en plus sur les outils

rivon

• Newbie
    • View Profile
« Reply #8 on: December 29, 2010, 04:11:18 pm »

GameMaker est plus facile que FIFE et tu ne deux pas savoir programmer pour créer des jeux avec GM. Aussi, je pense qu'il y a beacoup de tutorials/instructions pour utiliser GM.